МИСТЕЦЬКА ГАЛЕРЕЯ
АВАНГАРДУ І ТРАДИЦІЇ
GALL'ART

Адольф Гітлер

Про дегенеративне мистецтво

Більшовизм в мистецтві є єдиноможливою формою прояву в царині культурного життя більшовизму взагалі, бо саме тут він дозволяє сам собі демонструвати безмежність збочень і потворності. Для кого така заява видається дивною ба навіть несправедливою, тим ми радимо уважніше придивитися до мистецтва тих країн, які вже мали щастя бути збільшовиченими. Рухайтеся за нами і переконаєтеся, що офіційно визнаним мистецтвом в цих державах є продукти божевільної фантазії таких мерців, як кубісти і дадаїсти. Навіть протягом нетривалого періоду існування Баварської радянської республіки ми могли помітити те саме. Вже в Баварії можна було помітити, що всі офіційні плакати, газети, малюнки тощо несли на собі відбиток не лише політичної деградації, але і загальнокультурного виродження і розкладу.

Звичайно, років 60 тому не можна було і уявити політичної катастрофи таких розмірів, що ми її пережили нині. Аналогічно і елементи загальнокультурного розкладу років 60 тому були значно слабшими, аніж ті симптоми розпаду, що від початку ХХ століття виродилися в кубізм тощо. Років 60 тому такі речі, як виставка так званих „переживань” дадаїстів, були б абсолютно нечуваними. В ті часи організаторів подібної виставки запроторили б до психіатричної лікарні. Натомість нині подібні суб’єкти очолюють навіть ціле мистецьке об’єднання. Років 60 тому подібна чума не могла б виникнути, бо громадська думка цього б не потерпіла, а держава миттєво застосувала б заходи. Керівники держави зобов’язані боротися проти того, щоб божевільні мали змогу впливати на духовне життя цілого народу. Надати „свободу” такому „мистецтву” означає грати долею народу. Той день, коли подібне мистецтво отримало б широке визнання, став би роковим днем для всього людства. Цього дня можна було б сказати, що замість прогресу розумового розвитку людства розпочався його регрес. Всі страшні наслідки такого „розвитку” важко собі навіть уявити.

Варто лише з цієї точки зору на хвилину поглянути на підсумок нашого розвитку протягом останньої чверті століття, і з жахом доведеться переконатися в тому, наскільки далеко пішли ми вже назад цим страшним шляхом. Куди не поглянеш – скрізь видно зародки таких хвороб, котрі рано чи пізно неминуче приведуть нашу культуру до загибелі. Всі ці симптоми вказують на процес тривалого періоду гниття. Горе тим народам, що не зуміють впоратися з такими хворобами!

Майн Кампф, Частина І, Глава Х

(http://www.una.org.ua)



 

GALL'ART
Авторський проект Івана Пелипишака
та Олега Гуцуляка
2004